Aštuonios stovyklautojos kūrė stebuklą

Šiais metais antrą kartą pakvietėme vaikus į kūrybinę kraštotyrinę stovyklą Kunigiškių I kaime, Anykščių rajone. Stovyklos sumanytojas – Anykščių A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinio muziejaus muziejininkas, kraštotyrininkas Raimondas Guobis.

Šįsyk vėl subūrėme vaikus kūrybai ir atradimams gyvenant etnografinėje Kunigiškių sodybos klėtelėje, kurioje šviesos tiek, kiek gamta per duris ir mažytį langelį įleidžia. Į kūrybą panirome visoje jos erdvėje, kuri beveik nepakitusi nuo 1876 metų, kuomet gimė vienas žymiausių nepriklausomos Lietuvos dailininkų akvarelistų, skulptorius, diplomatas, valstybės tarnautojas, pedagogas Kajetonas Sklėrius. Šią mūsų idėją palaikė ir prisidėjo stovyklos meno vadovė dailės mokytoja Kristina Striukienė. Ši stovykla organizuojama nepelnytai primirštam K. Sklėriaus vardui gaivinti.
Pernai džiaugėmės sėkmingu projektu ir jo metu vaikų iš Svėdasų J. Tumo–Vaižganto gimnazijos sukurtais darbais. Šiemet kvietėme vaikus iš keturių aplinkinių rajonų – Anykščių, Kupiškio, Rokiškio ir Utenos. Penkios dienos skirtos kelionėms, susitikimams, kūrybai ir gimstančiam atradimui.
Stovyklos tikslas – padėti vaikams atskleisti savyje glūdintį talentą kurti. Puikios pedagogės dailės mokytojos Kristinos Striukienės globojamos ir mokomos aštuonios mergaitės iš Kamajų J. Strazdo, Svėdasų J. Tumo–Vaižganto, Užpalių gimnazijų ir Šimonių pagrindinės mokyklos sukūrė net po du paveikslus. Šis jų ir stovyklos organizatorių tikėjimas pavirto tikru atradimu ir joms pačioms, ir jų tėveliams – jų tapytus paveikslus gyrė ir profesionalus dailininkas Anykščių kūrybos ir dailės mokyklos direktorius Arūnas Vilkončius.
Keliavome į Kernavę, kur aplankėme muziejų. Išgirdome bei pamatėme daug įdomybių gido pasakojamų, kopėme į piliakalnius ir vėjui debesis genant žvelgėme į Nėries tėkmę, klausėmės muziejininko R. Guobio pasakojimo apie senovės laikus, pilis ir žmones. Neaplenkėme Ukmergės piliakalnio, stūksančio pačiame miesto centre – ten laisvės pajautimą smagiai suteikė sūpynės. Karštos dienos ir kelionės nuovargis kaip mat dingo atsigaivinus Kavarsko šv. Jono šaltinio vandeniu. Tuomet lengviau buvo pasiekti ir grožėtis Anykščių Šeimyniškėlių piliakalniu.
Keramikė Dangira Pyragaitė mergaites mokė pažinti molio paslaptis. Kiekviena savo rankomis sukūrė savitą dirbinį iš molio. Lankėmės Kunigiškiuose esančiame Svėdasų krašto muziejuje ir ten klausėmės Anykščių kūrybos ir dailės mokyklos direktoriaus profesionalaus dailininko Arūno Vilkončiaus pasakojimo apie dailę.
Neliko nepažintas ir Juodonių piliakalnis – apie jo paslaptis pasakojo Vilniaus universiteto doktorantas archeologas Karolis Minkevičius. Ne tik pasakojo, bet ir į „ekspediciją” mergaites pakvietė – reikėjo žmonių, kurie ieškotų ir rinktų seniausius laikus liudijančius ženklus. Dar buvo jauki vakaronė prie laužo ilgiausią dieną į trumpiausią naktį palydint, dainuojant ir skardžiai juokiantis…
Didžioji laiko dalis stovykloje buvo skirta tapybai. Susikaupusius įspūdžius mergaitės potėpiais ant drobių spalvomis ir vaizdais skleidė – pasirinko labiausiai į atmintį įstrigusias ir stipriausią įspūdį palikusias temas. Dirbo susikaupusios, o mokytojos Kristinos padedamos rinko tinkamiausias kompozicijas bei spalvas.
Gėlės iš piliakalnių šlaitų, Kernavės bažnyčia, dangūs ir debesys, pilių kalnai su dangumi susiliečiantys… Įkvėpimas neapleido stovyklautojų net ir lietui beldžiant į langus. Mergaitės net po du paveikslus sukūrė. Jie keliaus į parodas, vyksiančias Anykščių L. S. Didžiulių viešojoje bibliotekoje, Rokiškio J. Keliuočio, Utenos A. ir M. Miškinių, Kupiškio rajonų viešosiose bibliotekose, vaikų gimnazijose, keliaus ir į sostinę Vilnių. Penkios dienos buvo įprasmintos smagios bičiulystės, įdomių susitikimų, naujų patirčių, džiugios, laisvos kūrybos.
Stovyklą organizavo VšĮ „Atvertos langinės”, jos idėja patikėjo ir rėmė verslo įmonės bei organizacijos.
Netrukus prabėgs dar vieneri metai, o mes savo veiklą jau esame numatę ir ateičiai. Tikime, kad maži vaikų pasiekimai šiandien leis tvirtu žingsniu keliauti gyvenimo keliu, savimi tikėti ir pasitikėti.
Iš visos širdies dėkojame visiems, kurie neliko abejingi ir parėmė šį sumanymą bei jame dalyvavo. Austėja, Greta, Ernesta, Simona, Ieva, Ugne, Ievute, Kamile – jūs nuostabios!

Nėra pranešimų, kad būtų rodomas